Vores faciliteter

Selv om Silkeborg Friskole er en relativt ny skole, har vi allerede skønne og meget fleksible rammer med store muligheder for læring, liv og fællesskab, der er helt essentielt for os som skole.

Læring og liv i dejlige rammer

Vi stræber efter et undervisningsmiljø, hvor børn bare kan lide at være og der giver de bedste muligheder for læring og liv. Silkeborg Friskole skal være et hyggeligt og rart sted at være.

Vi har et musiklokale, hvor den musikalske nysgerrighed for alvor kan stilles, gode rammer for at give kreativiteten liv i billedkunst og et godt køkken til hjemkundskab.

Legehallen er vores overdækkede skolegård, hvor børnene selv på regnvejrsdage kan spille bordtennis, fodbold eller lege andre ting, som de har lyst til.

Tæt på natur og mulighederne for leg

Friskolen ligger lige ved siden af cirkuspladsen, som for os er Plænen, hvor der er super god plads til at lege i frikvartererne og lave aktiviteter i timer og SFO. Når vi skal spille rundbold, har vi kommunens største græsplæne til det.

I middagsfrikvarteret går vi op til Klatreparken, hvor vi bruger legepladsen, leger spark til dåse eller spiller spil, vi har med. Det er skønt at kunne benytte både Plænen og Klatreparken, som ligger lige ved siden af skolen.

Vil du vide mere om skolen?

Du overvejer måske om Silkeborg Friskole kunne være en skole for dit barn? Vi er klar til at tage en indledende dialog med dig.

Kontakt vores skoleleder, Kaj Markussen, for en uforpligtende samtale om mulighederne og få et indblik i hverdagen på skolen.