Mellemtrin

At gå på mellemtrinnet, oftest 4.-6. klassetrin, på Silkeborg Friskole markerer et nyt kapitel. Her udbygger eleven sine færdigheder i de fag, som blev introduceret i indskolingen, og der kommer nye fag som hjemkundskab og tysk.

Nu bygger vi videre på fundamentet fra indskolingen

Mellemtrinnet markerer et nyt kapitel for dit barn. Et kapitel fyldt med nysgerrighed, mere viden, mere ansvar og mere selvstændighed. Det er stort, at være nået hertil som barn.

Vi vil støtte dit barn i udviklingen i skoledagen og støt og roligt bygger vi på med flere fag, mere ansvar og mere socialt liv. På mellemtrinnet ser vi for alvor børn tage fat om mulighederne og deres personlighed åbner sig endnu mere op.

Der er tæt fællesskab mellem klasserne på mellemtrinnet. Det gælder i løbet af skoledagen gennem morgensang og madordning og i vores klubtilbud, hvor vi nyder at lave sjove ting sammen.

Mere viden og mere fællesskab

På mellemtrinnet bygger eleverne videre på al den gode viden fra indskolingen. Med den trygge start udvikler vi videre på den viden eleverne har og på mellemtrinnet møder vi også nye fag som hjemkundskab og tysk.

Vi arbejder for at vække nysgerrighed, udfolde fantasien og styrke selvstændigheden. Vi elsker, når elever bliver helt væk i en undersøgelse eller et eksperiment. Vi griber den spontane idé, som bare lige opstår og forfølger den for at blive klogere på vores verden.

De sociale kompetencer styrker vi også på mellemtrinnet, hvor vi tager på lejrskole sammen og får en masse gode oplevelser sammen, oplever hinanden på en ny måde og styrker fællesskabet.

Vil du vide mere om mellemtrinnet?

Overvejer du om dit barn skal begynde på mellemtrinnet på Silkeborg Friskole, så tag en indledende og helt uforpligtende snak med vores skoleleder, Kaj Markussen.

"Vores søn kendte ikke nogen på skolen, da han startede for 5 uger siden, men han har allerede fået nye venskaber. Han er glad for at skulle i skole – og glad når han kommer hjem."

Mona & Kasper, forældre til elev

Fra mellemtrin til udskoling

Den sidste del af dit barns skoleforløb er defineret som 7.-9. klassetrin – dét vi kalder udskolingen. Det er år med glæder, flere nye fag, prøver og masser af faglige muligheder for dit barn.