Vores undervisning

Lære at være

På Silkeborg Friskole går vi op i at forme hele mennesker. Vi er naturligvis en skole med hvad dertil hører af faglighed, undervisning, læreplaner og krav. Det siger sig selv. Vi ansætter dygtige lærere og pædagoger, og vi lægger vægt på at kunne tage hånd om den enkelte elevs faglige udvikling.

En skole for hele mennesker

Vi er optaget af de menneskelige egenskaber, som vi sætter en stor ære i at uddanne vores børn i. Vi skal lære at begå os i verden. Være nysgerrige, modige og engagerede i vores egne og andres liv.

Vi skal lære at indgå i fællesskaber, bygge relationer og omfavne forskellighed. Vi skal tilegne os evnerne til at rumme andres livssyn, holdninger og tro – og se os selv og vores overbevisninger i mødet med andre.

SFO 0.-3. klasse Læs om SFO
Indskoling 0.-3. klasse Læs om indskoling
Mellemtrin 4.-6. klasse Læs om mellemtrin
Udskoling 7.-9. klasse Læs om udskoling

Det tilvalgte og aktive fællesskab

Skolen underviser ud fra Fælles Forenklede Mål (FFM).
Lærernes årsplaner er således bygget op på baggrund af FFM.

Folkeskolens prøver

Silkeborg Friskole tilbyder folkeskolens prøver i 9. klasse

Undervisningsmiljøvurdering

Udarbejdes første gang i løbet af skoleåret 23/24

"På skolen er der et overskud og et nærvær, som jeg er meget taknemmelig over, at min søn oplever hver dag. Han udvikler sig og har det virkelig godt på skolen. Og så er det også skønt, at være forælder på skolen."

Christine, mor til Elias